30. 11. 2009

Růž na praseti a 10 dalších mýtů o značkách

V situaci, kdy člověk pomalu neví co bude zítra se všude množí radilové. A nejoblíbenější jsou pak rychlokurzy geniality typu: 10 věcí, které vám zachrání NĚCO, 9 aktivit, které vám vydělají peníze v sociálních sítích, 8 věcí, které musí dělat firma v krizi… Přidám se. 

Ale tak trochu po svém. Bez velkého mazání nebo vysvětlování vám řeknu pouze to, co vaše značka určitě není:
  1. Není to vaše reklamní agentura.
  2. Není to žádné médium, které použijete. Ne, ani virál, ani guerilla, ani sociální sítě!
  3. Není to to, co o ní víte vy.
  4. Není to to, co si o ní myslíte vy.
  5. Není to zákazník.
  6. Nejsou to vlastnosti vašich produktů ani služeb.
  7. Nejsou to principy, co vám visí na zdi.
  8. Nejsou to tradice, ani historie, ani otec-zakladatel (pro matky to platí genderově vyváženě).
A ještě tři zvířatkovské:
  1. Není to osel na okamžité peníze.
  2. Není to kůň, co skočí každou překážku bez přípravy jenom proto, že je to kůň.
  3. Není to prase kterému stačí trocha růže, aby z něj přes noc byla Marilyn Monroe.
Tak a teď už snad v rámci krizové paniky neprovedete se svou značkou nějakou nepředloženost.
Jejda, že jsem ale neřekl co to ta značka tedy vlastně je? A mé rady jsou vám tedy k ničemu?
Huš si hledat jinou práci!