Kdo píše Šedé sako

Tento blog je mnohem starší, než by se mohlo zdát. Začal jsem psát už někdy v roce 2006 někde jinde. Žel, staré příspěvky už nejsou dostupné, ale možná je to tak správně. Postupně chci alespoň ty s delší platností (a čteností přes 10 000) přepsat a zveřejnit znovu. Každopádně, pokud jste kdysi narazili na pseudonym Volney (třebas na Lupě), pak šlo o mou maličkost.

Pracuji v reklamě od roku 1991. Jako jeden z mála jsem do ní vstupoval s příslušným vzděláním. (Mám magisterský titul z žurnalistiky, specializace reklama a to kombinované s mezioborovým studiem psychologie masových komunikací.)

Prošel jsem v tomto oboru všemi funkcemi až po ředitele agentury. Začínal jsem ve svých 27 letech, bez emailů (ještě nebyly) ale zato s osmikilovým mobilem (jo, ten byl!). Poslední tři roky své korporátní kariéry jsem se už zabýval výlučně internetem. A to jsem vlastně stihl vyměnit jenom dva zaměstnavatele. Teď bych sem měl napsat působivý seznam „svých“ klientů... Ale to dneska dělá každý podržtaška, co v agenturních týmech seděl v poslední lavici. Já si naopak myslím, že jsem ani jako Client Service Director, ani ředitel nic nedělal sám.

No a dalších deset let jsem - podle mých vědomostí jako jediný account - dělal konzultanta a trenéra na volné noze.  No, teď bych sem měl napsat působivý seznam svých klientů... Ale bez popisu toho, co jsem pro ně dělal by to bylo stejně k ničemu. Ne, teď už to nedělám. Konečně jsem se s několika dalšími lidmi rozhodl založit agenturu. Jmenuje se Concept42 a rozhodně je to český unikát. Ale to sem vlastně nepatří.

Obrázek o mé osobní kompetentnosti si udělejte z blogu. Píšu ho v podstatě proti všem pravidlům: kdy se mi zachce a ve formátu v jakém se mi zachce. Je to jakýsi můj zápisník věcí, které bych o reklamě chtěl číst, ale v ČR je nikdo nepíše. A věcí, které mě zaujaly, rozčílily, nebo které mám jenom potřebu si zformulovat sám pro sebe.

Nic nemažu ani neupravuji. Takže poměr mezi mými správnými a nesprávnými úsudky zde nechávám v celé jeho historické nahotě.